loading...
-هر آنچه می خواهد دلت-
مرتضی بیگلری بازدید : 2 دوشنبه 18 دی 1391 نظرات (0)
در نقطه ای که فرکانس دو منبع نسبت 2:1 دارند مقدار ضربان صفر می شود. این نسبت دقیقا" همان فاصله اکتاو هست که در موسیقی هم جزو مطبوع ترین فواصل هست. - پس از آن در نقطه ای که نسبت فرکانسها 3:2 می باشد کمترین مقدار ضربان را خواهیم داشت، این نقطه دقیقا" فاصله پنجم درست در موسیقی می باشد، که باز فاصله ای خوش صدا می باشد. - نقطه بعدی که ضربان کمترین مقدار را دارد نقطه 4:3 می باشد، در این نقطه ضربان از نقطه 3:2 بیشتر اما از سایر نقاط کمتر می باشد. این نقطه همان فاصله چهارم می باشد. - به همین ترتیب برای سایر نقاط می توان دید که بعد از فاصله چهارم، فواصل سوم بزرگ، ششم و سوم کوچک مطبوع تر از سایر فواصل می باشند. بنابر این مشاهده میکنید که چرا موسیقی دانان از قدیم الایام - حتی بدون آنکه آگاهی لازم از فیزیک صوت داشته باشند – از فواصلی مانند اول، چهارم و پنجم بیشتر استفاده میکردند و بعنوان پایه های هارمونی از آنها استفاده میکردند. نکته بعدی که در اینجا فقط قصد داریم توجه شما را به آن جلب کنیم رابطه بسیار زیبای بین اعداد 1,2,3,4,5,6 و فواصل اکتاو، پنجم، چهارم، سوم بزرگ، سوم کوچک می باشد که فیثاغورث بیش از 2500 سال پیش پی به آن برده بود، که راجع به آن بزودی صحبت خواهیم کرد
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 33
  • بازدید کلی : 222